Ramen en deuren

Ik is al weer een jaar geleden dat ik mijn laatste blog over mijn a.s. Shakerhuis schreef.

Na het maken van het naaitafeltje, wilde ik een begin maken met de wandkast, maar om deze te kunnen maken moet ik eerst het huis in elkaar hebben staan, zodat de wandkast precies achter de trap tot aan de buitenmuur uitgemeten kan worden.

Het 4 mm MDF van het huis ligt nog steeds te wachten om uitgezaagd te worden. Vanwege het stof wil ik dit buiten doen, maar elke keer als ik een dag er mee bezig wil, komt er wat tussen of het plenst van de regen!

Maar een hobby is een hobby en deze hoef je niet onder tijdsdruk uit te voeren, dus we wachten gewoon op een beter tijdstip. Met het oog op mijn miniatuur uitgave pot, welke de afgelopen maanden redelijk gevuld werd door mijn verjaardag en 25 jaar dienstjubileum, had ik nu even wat geld beschikbaar om een paar leuke miniaturen te kopen, welke ik nodig heb bij de bouw van het huis.

Kijk het zijn de buiten en binnendeuren, vierkante en rechthoekige ramen. Allemaal in 1:24 maat.
Overigens wel zo handig om ze nu te kopen, voor ik mijn huis uitgezaagd heb, want dan kan ik gelijk kijken of de openingen allemaal van goed formaat zijn afgetekend.

Ook kocht ik gelijk wat verlichting en een verlichtingsblok. Het leuke is dat als de spulletjes dan om je heen liggen, ik graag weer verder wil met dit huis.... Tot gauw dus!

Reacties

Flag Counter