Bouwtekening

Eerder had ik al aangegeven dat ik in een PPH-tijdschrift een Engelse Cottage had gevonden, die mogelijk als model kon staan voor mijn Shakerhuis 1:24.

Ik wil de bouwtekening niet 1:1 overnemen, maar ook mijn eigen ideeën erin verwerken, daarom van de week aan de tafel begonnen met de tekeningen en gisteren ook daadwerkelijk het op hout uitgetekend.

Het is mijn eerste eigen bouwtekening. Telkens weer kwam ik tijdens het tekenen zaken tegen, die niet passend waren en waar ik ter plekke dan weer een oplossing voor moest bedenken. Leuk om te doen. Het casco van het huis is nu klaar, het dak moet nog wel uitgetekend worden, maar dit doe ik later als het huis in elkaar gelijmd zit, het lijkt me dan gemakkelijker om alles uit te meten.

De tekening heb ik afgelopen weekend nog even met mijn zoon (19) doorgenomen met de vraag of het zo kan gaan lukken. Ook hij kwam nog met een paar ideetjes, natuurlijk juist weer een toevoeging wat ik net niet uit deze MDF plaat kan halen, dus maandag maar weer even naar de bouwmarkt voor een nieuwe....

En nu met de zaag in het hout en alles netjes uitzagen.




Reacties

  1. Wat een werk, maar zeker leuk om te doen, een uitdaging. Leuk dat je tips krijgt van Dion!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk klusje Thea.
    Dapper dat je er aan begonnen bent. Uit ervaring weet ik dat met eigenbouw
    steeds verrassingen op je pad kunnen komen.
    Fijn dat Dion meedenkt.

    Groetjes van Willem

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Flag Counter