Mijn vorderingen

Terwijl ik langzaam het 1:24 minatuur werken onder de knie begin te krijgen, heb ik de laatste weken toch ook wel weer gezocht naar extra informatie en foto's.


De werktekening.
De tekening van een aanpassing van de Woodyard Cottage begint langzaam vorm te krijgen. Een aantal malen de inrichting van het huisje alweer veranderd. Ik wil het op papier eerst goed hebben voor ik echt de zaag in het hout ga zetten. Ik heb inmiddels een globale indeling gemaakt. Bij de voordeur kom je binnen. Rechts een werkplaats voor het vervaardigen van kleding en overige handwerkartikelen. Halverwege de gang links ga je de woonkamer in. En aan het eind van de gang kun je de trap op boven, waar 2 slaapkamer op een open zolder gemaakt zullen worden. De keuken volgt achter de werkkamer ter hoogte van de trap en vanuit de keuken stap je naar buiten, waar nog een buitentoilet gemaakt wordt.
Alles in alle natuurlijk eenvoud, zoals de shakers dit ook deden....


Borduurkleed
Mijn zus Helma bood aan om voor mijn 50e verjaardag een vloerkleed te borduren. Ik heb een mooi vloerkleed gezien met als basis kleur groen. Ik hoop dat ze deze voor de woonkamer van mijn Shakerhuis wil gaan maken.


Meubeltjes maken
Tijdens de knutselavonden bij Willem & Willy houd ik me nog steeds aan de afspraak om met de meubeltjes bezig te zijn. Eerst gebruikte ik 2 mm beukentriplex voor de meubeltjes, maar ik heb op de beurs in Apeldoorn ook 2 mm Lindehout gevonden. Erg mooi om mee te werken, dus ik ben maar weer overnieuw begonnen met het maken van de meubeltjes.


Met houtfineer probeer ik de Shakerdozen te maken, maar dit is in 1:24 erg moeilijk om te doen, omdat het fineer wel buigzaam is, maar niet zo gewillig als dat ik wil, en daarnaast het natuurlijk erg klein moet worden. Ik geef niet op. Ik ben nu op zoek naar Houtpapier, mogelijk werkt dit beter.


Foto's over mijn vorderingen volgen later op mijn blog.



Reacties

  1. Ik ben benieuwd hoe jullie projectjes gaan worden. Wacht met spanning op de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Flag Counter